Game-based learning kluczem, czy wytrychem?Każdy nauczyciel marzy o tym, żeby włamać się do serc swoich uczniów. Można zrobić to otwarcie lub trochę wkradając się podświadomie. Wytrychem do serc i rozumów uczniów mogą być aplikacje na smartfony z przeznaczeniem wcale nie do nauki języków, a do zabawy. Doskonale bowiem wiemy wszyscy, że najchętniej uczymy się tego, co dla nas wydaje się być przyjemne, bądź pożyteczne. Na koniec roku szkolnego, czy też na wakacjach (na obozach językowych, kursach konwersacyjnych, czy półkoloniach) możemy odpuścić sobie użyteczność i pozwolić sobie na więcej luzu. W tym czasie, jako nauczyciele i lektorzy często zastanawiamy się jak połączyć edukację z rozrywką, tak aby stworzyć EDUTAINMENT z idealną proporcją.
Flirt towarzyski i inne zabawy imprezoweŚwietną inspiracją dla zajęć bazowanych na grach i zabawach mogą być znane i lubiane gtowarzyskie, szczególnie te prezentowane przez Ellen Degeneres (no lubię ją). 1. Absolutny HICIOR aplikacja Heads Up (wersja polska to Czółko). Gram z moją rodziną w wolnej chwili, grałam z uczniami, grałam z nauczycielami na warsztatach, sprawdza się absolutnie zawsze, zawsze, zawsze. Masa kategorii, dla dzieci, młodzieży, dorosłych. Niektóre do kupienia za symbolicznego dolca. Cztery opcje gry: - opowiadanie, - pokazywanie, - wyzwanie, - rysowanie. W odróżnieniu od zwykłej gry kalambury, osoba zgadująca trzyma na czole telefon tak, aby nie widzieć hasła, które należy odgadnąć. 2. Truth or Dare, czyli pytanie czy wyzwanie. Jeśli pamiętacie swoje cielęce lata i grę w butelkę, to to jest właśnie butelka tylko w wersji smartfonowej. WOW! Mam w swoim telefonie dwie opcje tej aplikacji - z butelką (Spin the bottle), w wersji dla dzieci, młodzieży i dorosłych, gdzie możemy wybrać butelkę alkoholową lub nie, lub druga opcję aplikacji, gdzie nie kręcimy butelką, a wyzwania są raz po raz (z nieedukacyjnej beczki jest nawet wersja "dirty" ;)) Przykładowe pytania dla dzieci to: What's your favourite hobby? What question would you like to ask another player? A przykładowe wyzwania to: Do 20 sit ups. Let the group give you a new hairstyle. Dla młodzieży mamy: What do you do when you are at home alone? Become the slave of another player of your choosing for 5 minutes. ;) LOVE THIS ONE. <3 Fajne??? Baaaardzo fajne. W dodatku sami możemy dodawać swoje pytania i swoje wyzwania do puli. 3. To jeszcze nie koniec fajnych appek - 5 second Guess, 7 second Challenge. Zgadywanki i wyzwania z ogranicznikiem czasowym. 5 second Guess to popularna gra czasowa, znana w Polsce jako 5 sekund. W pięć sekund musimy odgadnąć 3 hasła z wybranej kategorii, np. Name 3 yoghurt flavours. Name 3 things that are red. Name 3 countries in Africa. Name 3 cartoons. 7 second Challenge to już bardziej skomplikowana zabawa, to już są wyzwania, niektóre podobne do tych z gry 5 sekund, ale niektóre naprawdę szalone: Name five Christmas songs in seven seconds - nikogo nie zaskoczy, ale już Pretend that you have just been lit on fire, lub podryw w 7 sekund, może być już niezłą niespodzianką i w fajnie zgranej grupie dodatkową zabawą, którą w dodatku możemy nagrać. Idziemy dalej... 4. Yes or No, czyli proste pytania ze statystyką ile osób jak odpowiedziało. Czasami przy konwersacjach brak już pomysłu, o co zapytać uczniów w luźnej konwersacji, więc z pomocą przychodzi nam aplikacja yes or no, gdzie są miliony pytań typu: Do you love your family more than anything? Have you ever played monopoly? Do you have a lot of shoes? Do you have any pets? Do you have more that 10 video games? 5. Podobna do Yes or No, aplikacja Would you rather? gdzie musisz dokonać wyboru, co wolisz. Mamy pytania z rodzaju: Would you rather go to: an amusement park or a cinema? Would you rather donate blood or donate a kidney? Would you rather wrestle a lion or fight a shark? Would you rather have superpowers or supergadgets? Kończąc powolutku tą radosną liczbę użytecznych aplikacji, które możemy użyć na nieco "luźniejszych", ale też i czasami tych bardziej "poważnych" zajęciach, zaprezentuję jeszcze dwie smartfonowe appki. 6. Pictoword lub Word Guessing Games, czyli dwie lekkuchno wciągające aplikacje, dzięki którym powtórzymy z uczniami rzeczowniki złożone, tj.: Earring Greenhouse Cupcake Sandwich Payroll Hot-dog OMG! Nie mogę kończyć wpisu, zapomniałam o Wheel Decide. 7. Koło fortuny - Wheel Decide lub Decide Now! Czyli koło, którym kręcimy na telefonie, do którego możemy wstawić swoje własne opcje wyboru lub skorzystać już z gotowych. Aby przybliżyć Wam ideę wstawiam oprócz logo także przykładowe koło. Po prostu świetne, możemy wpisać kategorie słownictwa, które chcemy przećwiczyć, lub gramatycznych kategorii do tłumaczenia, miliony cudownych możliwości. Dobrze, teraz, jak to się mówi, mogę umierać... Nie! Bez przesady. Teraz mogę po prostu ze spokojem ducha skończyć ten wpis. Mam nadzieję, że wybrane przeze mnie aplikacje przydadzą Wam się w pracy, ale też może na spotkaniach towarzyskich (w końcu wakacje idą), żadnej opcji nie wykluczam. HAVE FUN TEACHING :)
0 Komentarze
Odpowiedz |
W sieciArchiwa
Luty 2022
Kategorie
Wszystkie
|
Home |
Teacher Trainer Blog |
O mnie |
Kontakt |
Moje CV |